Ärlig.

Jag gick ut idag för att ordna mina tankar. Luften var kall och det stickte i halsen när jag ökade farten. Jag tänkte på hur jag skulle kunna springa hela spåret utan att stanna och hur nöjd jag skulle vara sen. att springa är inte min grej så jag bestämde mig för att jag går fort o kollar på naturen, så att jag hinner tänka efter för det var det som var meningen.
När skogen närmar sig får jag mer energi i benen, jag känner den friska luften och hör vinden i träden. Överallt ligger det löv i olika färger, jag försöker se de fina i hösten eller i löven på marken. Höst kan inte bara betyda grått och deppigt.
Magen värker när jag går uppför backen, men det känns bra att inte vara fylld med kletiga saker som ska fylla mig med näring och energi. De känns bra att få energi från viljekraft.
Tankarna kommer igen och det första jag komemr fram till är samma sak som jag gång på gång måste påminna mig om. Jag måste få välja hur mitt liv ska se ut och jag måste lyssna på mig själv.
Tillslut när jag försökt vara ärlig mot mig själv ett tag så satte jag mig på en bänk. grät lite grann och tänkte på att jag har det bra. Det var nog tårar av lättnad, av ärlighet.

kom hem och värmde mig i ett bad, pustade ut efter allt sorterande av tankar. Fortfarande är jag förvirrad, men kim kommer ge mig styrka så att jag vet vad jag ska göra.
Det är mitt liv och jag tänker inte spola ner det i toaletten. Jag kan klara saker tillsammans med fina personer runt om mig.





Det här är jag nu, en liten bit till in på livet.

I och för sig så är ajg väldigt sminkad
och fixad, men vadå, det är jag där
under någonstans :)

pusshej<3

Kommentarer
Postat av: Ida

men SNYGG :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback