värdefull

Jag blir påverkad av att se hat.
Det bara är så. Jag blir nästan arg och frustrerad.
Jag tycker såhär, Förlåtelse är det bästa som jesus talade om. Förlåta andra för att gå vidare, sluta hata och börja älska.
Jag tänker nog väldigt mycket indirekt på Jesus. Som en förebild.
Positiv, Godtrogen, Lugn, Säker.
Så vill jag vara. Se möjligheter istället för hinder.

Dödstraff?
Nej, jag kan inte acceptera det, det ända jag ser är hat, hat, hat. Vart skulle det hjälpa? Slutar man hata när man sett någon annan människa dö. Uppstår det kanske nytt hat från andra håll när människan dör?
Allt är bara fel, fel ,fel.

I filmen vi såg var människorna troende, sa dom.
Jag tror de missade hela nya testamentet om Jesus, frälsning och förlåtelse.
Jag blir ledsen och besviken, men samtidigt är det nyttigt att tänka. Det svåra är att sätta tankarna i handling. Säga ifrån.

Jag ber om förlåtelse och frid, jag ber för kärlek och gemenskap.
Ikväll är jag här, sitter, tänker.
Imorgon, göra skillnad?
Ge mig styrka, jag vill fortsätta :)

image309
Du vet väl om att du är värdefull?
Att du är viktigt här och nu?
att du är älskad för din egen skull?
För ingen annan är som du!

hejs<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback